Καλλυντικά Halal, μια νέα αγορά ανοίγει

Μετά τις “βιολογικές” και “vegan” ετικέτες στις καλλυντικές συσκευασίες μια τρίτη ετικέτα έχει αρχίσει να παίρνει μερίδιο της αγοράς καλλυντικών, η “Halal” ετικέτα. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η αγορά καλλυντικών Ηalal αναμένεται να φτάσει τα 52 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025. Τα νούμερα είναι πολύ μεγάλα αλλά δικαιολογούνται από το γεγονός ότι οι μουσουλμάνοι αποτελούν περίπου το 23% του παγκόσμιου πληθυσμού και το γεγονός ότι η αυξανόμενη αγοραστική δύναμη των νέων κυρίως γενιών έχει ενισχύσει τη ζήτηση για πιστοποιημένα Halal προϊόντα.

Τί σημαίνει όμως “Halal καλλυντικά” και πώς οι εταιρείες παραγωγής καλλυντικών  μπορούν να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις πιστοποίησης Halal ώστε να μπορέσουν να εξάγουν στις χώρες – στόχους και να κερδίσουν ένα μερίδιο αυτής της νέας αναδυόμενης αγοράς;

Ο όρος “Halal” για τα καλλυντικά, όπως ισχύει και για τα υπόλοιπα προϊόντα, σημαίνει “αποδεκτά” προϊόντα που έχουν κατασκευαστεί, παράγονται και αποτελούνται από συστατικά που επιτρέπονται βάσει του Ισλαμικού νόμου. Τα καλλυντικά Halal είναι προϊόντα τα οποία δεν πρέπει να έχουν κανένα από τα ακόλουθα: ανθρώπινα μέρη ή συστατικά τους, συστατικά από ζώα τα οποία απαγορεύεται να καταναλωθούν από Μουσουλμάνους ή που δεν σφάζονται σύμφωνα με το νόμο της Σαρία, οτιδήποτε ορίζεται ως ακάθαρτο (“najs”) όπως τα ούρα, τα περιττώματα, το αίμα, ο εμετός και το πύον, αλκοόλ από αλκοολούχα ποτά (“khamr”), τα πτηνά και τα παράγωγά τους, το αίμα και το κρέας, τα υγρά ή τα αντικείμενα που απορρίπτονται από ανθρώπινα ή ζωικά σώματα.

Σημαντικό είναι επίσης ότι τα καλλυντικά “vegan” δεν είναι απαραίτητα και “Halal” καθώς ναι μεν δεν περιέχουν ζωικά υποπροϊόντα, αλλά μπορεί να περιλαμβάνουν αλκοόλ ή ακόμα και συστατικά τα οποία μπορεί να περιέχουν ή να προέρχονται από χοιρινό. Ως εκ τούτου κατά τη διάρκεια της πιστοποίησης απαιτείται από τις εταιρείες παραγωγής καλλυντικών να προβαίνουν σε αναλύσεις ανίχνευσης DNA χοίρου και αλκοόλ με σκοπό την ανίχνευση των πηγών κάθε συστατικού.